16. 10. 2007

Hlinka a tí ostatní

Nedá mi to a musí trošku reagovať na to, čo sa v ostatných dňoch deje okolo osoby nášho tisíckorunového hrdinu, teda Andreja Hlinku. Osobne mám pocit, že okolo tejto historickej osoby je až priveľa rozruchu a teda aj poloprávd a neprávd. Nepíšem tu aby som Hlinku hodnotil, ale minule som čítal jeden veľmi dobrý blog, ktorý rozprával o tom, čo Hlinka robil, dokiaľ nemal v rukách politickú moc. Je to dokonalý príklad, ako keď človek vicíti príležitosť dosiahnuť to, po čom tak veľmi túži, teda samostatnosť Slovenska, tak pre to urobí čokoľvek. A bohužiaľ je to pravda, až sa človeku nechce veriť, keď sa dozvedá o tomto hrdinovi všeličo a dovlím si tvrdiť, že to do istej miery je aj pravda, nepoviem, že je to pravda, pretože ja nie som historik a neviem sa k tomu úplne pravdiv o vyjadriť...

Ale čo už teraz. Niektorí poslanci zaslepený "láskou" k vlasti si neuvedomujú, aké môže mať všetko následky. Ved predsa všetko má a malo aj svoju druhú stránku. Ako môže byť niekto, kto tak ostro vystupoval prosti evanjelikom a židom Otcom národa?! Veď to je absurdné. Nepopieram, že Andrej Hlinka bol človekom, ktorý sa zaslúžil o vznik nášho štátu, ale aj na tom je len polovica pravdy, pretože ešte väčšie zásluhy mal generál Štefánik a k tomu sa nikto nestavia tak, ako keby to bol skutočný Otec národa. Štefánik sa musí v hrobe obracať, ked vidí, ako sa niekto priživuje na tom, na čom on tvrdo pracoval spolu s Benešom a Masarykom, aj keď ani tí nie sú svätý.

No a čo teraz? No teraz by som povedal, aby sme všetci začali nadávať na Maďarov, Cigánov a tých všetkých ostatných a možno raz budeme aj my Otcami národa. Možno. Veď na to stačí len toto.

Žiadne komentáre: